(Starší název: Reprezentace a zpracování znalostí na WWW, tj. RZZW)
Pro studijní skupinu v ZS 2019 je k dispozici
SELECT, ASK, CONSTRUCT, DESCRIBE FROM, GRAPH, DISTINCT, FILTER, GROUP BY, ORDER BY, DESC, HAVING, LIMIT, OFFSET, BIND, UNION, VALUES, NOT EXISTS, OPTIONAL ||, &&, !, <, =, >, !=, isIRI, isLiteral, bound, datatype, IRI, langMatches, lang, regexp, sameTerm, AVG, COUNT, MAX, MIN, SAMPLE.
Rámcově se seznamte s obsahem zvoleného odborného článku z oblasti sémantického webu. Pokud nebude s vyučujícím explicitně dohodnuto jinak, bude se jednat
Všechny varianty zadání, které nejsou rovnou "textové" podstaty, předpokládají navíc vypracování
alespoň stručného textového dokumentu (3-5 stran v PDF, podle potřeby i více) popisujícího jak řešený problém, tak i (v dostatečné úrovni podrobnosti) způsob jeho řešení.
Popisujte především originální část vlastního řešení, zkušenosti, charakter experimentů apod. Nejedná se o referát o existujících, hotových technologiích, které využíváte!
Dokument musí mít charakter semestrální práce, tj. obsahovat základní identifikační informace, a v závěru seznam použitých zdrojů, včetně jejich citování v textu.
Pozor: první kapitola textu musí na konci obsahovat podsekci nadepsanou "Souvislost s jinými semestrálními, případně kvalifikačními, pracemi zpracovávanými v minulosti nebo souběžně".
Pokud má semestrální práce přímou nebo nepřímou souvislost (z hlediska použitých metod, dat, apod.) s jinými semestrálními nebo kvalifikačními pracemi, které jste zpracoval/a v minulosti nebo v současnosti, ať už na VŠE nebo na jiné škole, uveďte to zde, a vysvětlete, jaká je přidaná hodnota předkládané semestrální práce. V opačném případě zde uveďte: „Tato semestrální práce nemá textový ani věcný překryv, ani jinou věcnou souvislost, s jinými semestrálními nebo kvalifikačními pracemi, které jsem zpracovával/a.“
(Řada z nich už může být zastaralých nebo nefunkčních.)
y:\w32\xml\oks\oks-vse.zip
: spouští se dávkou .\apache-tomcat\bin\startup.bat
, přístup přes WWW prohlížeč na URL http://localhost:8080