Fotografie Doc. Ing. Dana Zadrazilova, CSc.

Výuka > OP_402 Mezinárodní management

Anotace | Požadavky | Harmonogram | Sylabus | Seminárky | Literatura | Download

Anotace

Předmět Mezinárodní management si klade za cíl přiblížit studentům problematiku řízení nadnárodních podniků - multi- a transnacionálních korporací - jejich ekonomické chování a rozhodování v procesu globalizace světové ekonomiky. Navazuje na znalosti získané především v základních předmětech ekonomie, managementu, marketingu a personálního řízení. Je zařazen jako povinný pro obor Mezinárodní obchod v magisterském programu navazujícím na program bakalářský.

Obsah předmětu je členěn do následujících hlavních bloků:

  1. Vymezení pojmu MNC/TNC, jejich význam ve světové ekonomice.
  2. Teorie mezinárodního strategického managementu, konkurenceschopnost národů, ekonomik a podniků.
  3. Organizace MNC/TNC, tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí, organizace podnikových procesů, modely správy korporací.
  4. Personální strategie MNC/TNC, strategie vytváření organizační kultury v různém sociokulturním kontextu.

Předmět je vyučován v kombinaci přednášek a seminářů a ohodnocen 4 kredity. Samostatným cílem seminářů je rozvinout manažerské dovednosti studentů - práci v týmu, řízení času, vedení debaty, prezentační dovednosti - a vést studenty při zpracování samostatných projektů k vědeckým metodám práce - formulace problému, hypotézy, sběr a analýza dat, ověření hypotézy, vyvození syntetických závěrů.

Nahoru

© 2003-2004  Jan Zmeškal