Logistický management
Teorie a podniková praxe

Publ01.jpg (16240 bytes) 664 stran, váz., formát 200 x 230 mm, cena 990 Kč
Zaváděcí zvýhodněná cena pro školy a studenty 790 Kč
V současné době je publikace schvalována jako učebnice pro vysoké školy.
Publikaci žádejte u svého knihkupce.
Objednávky vyřizuje: RADIX, spol. s r. o., Táboritská 23, 130 00 Praha 3

Tel./fax: 02/67 09 22 56

Autor: doc. Ing. Petr Pernica,CSc.
vedoucí katedry logistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze
viceprezident České logistické asociace

Publikace je určena:

  • studentům vysokých škol se zaměřením na podnikový management a ekonomiku,
  • manažerům a ekonomům podniků v průmyslu, stavebnictví, obchodu, zasilatelství a dopravě,
  • odborníkům v centrální sféře,
  • odborníkům v podnikovém poradenství.

Vysvětluje vývoj, kterým logistika prochází až po nejnovější pojetí - The Total Supply - Chain a World - Class Logistics - integrované logistické systémy propojující podnik s jeho zákazníky a dodavateli. Vymezuje nezbytné nové teoretické základy logistiky, přehledně uvádí metodický aparát logistiky a hlavní logistické technologie. Popsán je postup zpracování logistické koncepce podniku a jejího převodu do praxe.

Hlavní pozornost je věnována aplikacím integrované logistiky v podnikové praxi se zvláštním zřetelem k problémům logistických řetězců:

Součástí pblikace je 41 případových studií špičkových firem ze zemí Evropské unice, USA a Japonska, popisujících nejlepší logistická řešení včetně oceněných prestižními cenami.

Jedná se o publikaci analogickou k celosvětově používaným učebnicím logistického managementu z 2. poloviny 90. let.

Je to první publikace tohoto druhu i rozsahu, která je v České republice vydávána.

Logistika je prezentována jako disciplína, která se zabývá rozmísťováním zdrojů, jimiž jsou zboží, výrobní kapacity, lidé a informace a slaďováním řetězců činností, jež jsou nutné k bezchybnému uspokojování zákazníků, t.j. k dodání správného zboží ve správném množství a kvalitě, na správné místo, ve správném okamžiku a se správnými náklady. Obecně jde o uplatnění určitých pravidel pro sladnění řetězců aktivit mnoa spolupracujících subjektů tak, aby bylo dosaženo zamýšleného efektu.

Logistika se stala významným atributem úspěšného podniku v tržním hospodářství. Zvládnout logistiku od úrovně realizátora toků surovin a hotových výrobků a snimi spojených toků informací až po úroveň spoluptvůrce podnikové strategie, znamená získat konkurenční výhodu. Dnes již je jisté, že právě logistika bude v příštích letech jedním z klíčových faktorů strategického významu, které budou rozhodovat o přežití podniku v prostředí turbulence, globalizace a zostřující se konkurence. České podniky musí západním podnikům, které logistiku rozvíjejí již řadu let, “přeskočit přes záda”.

Logistika není módní fasáda skrývající staré stavební kameny. Je zcela novým know-how na systémových , celostních základech, jejcihž správná aplikace v pdnikové spraxi vede k efektům synergické povahy, t.j. k takovým efektům, které jsou přinejmenším řadově větší, ale spíše zcela odlišné od efektů, které bychom dosáhli postupným, izolovaným, dílčím řešením jendotlivých problémů. Těmito efekty jsou konkrétně: růst produktivity o 20 - 25 %, snížení zásob o 50 - 100 %, redukce vázanosti kapitálu až o 80 % a další, které uvádějí firmy na Západě. České podniky při vstupu České republiky do Evropské unie nebudou mít lehkou práci, uvědomíme-li si, že jejich tamním konkurentům trvalo vybudování logistických systémů 5 - 10 let a že v současné době tyto systémy procházejí reengineeringem, neboť jejich životnost se zkrátila na zhruba 3 roky.

V publikaci Logistický management naleznete: