![]() |
664 stran, váz., formát 200 x 230 mm, cena
990 Kč Zaváděcí zvýhodněná cena pro školy a studenty 790 Kč V současné době je publikace schvalována jako učebnice pro vysoké školy. Publikaci žádejte u svého knihkupce. Objednávky vyřizuje: RADIX, spol. s r. o., Táboritská 23, 130 00 Praha 3 Tel./fax: 02/67 09 22 56 Autor: doc. Ing. Petr Pernica,CSc. Publikace je určena:
|
Vysvětluje vývoj, kterým logistika prochází až po nejnovější pojetí - The Total Supply - Chain a World - Class Logistics - integrované logistické systémy propojující podnik s jeho zákazníky a dodavateli. Vymezuje nezbytné nové teoretické základy logistiky, přehledně uvádí metodický aparát logistiky a hlavní logistické technologie. Popsán je postup zpracování logistické koncepce podniku a jejího převodu do praxe.
Hlavní pozornost je věnována aplikacím integrované logistiky v podnikové praxi se zvláštním zřetelem k problémům logistických řetězců:
Součástí pblikace je 41 případových studií špičkových firem ze zemí Evropské unice, USA a Japonska, popisujících nejlepší logistická řešení včetně oceněných prestižními cenami.
Jedná se o publikaci analogickou k celosvětově používaným učebnicím logistického managementu z 2. poloviny 90. let.
Je to první publikace tohoto druhu i rozsahu, která je v České republice vydávána.
Logistika je prezentována jako disciplína, která se zabývá rozmísťováním zdrojů, jimiž jsou zboží, výrobní kapacity, lidé a informace a slaďováním řetězců činností, jež jsou nutné k bezchybnému uspokojování zákazníků, t.j. k dodání správného zboží ve správném množství a kvalitě, na správné místo, ve správném okamžiku a se správnými náklady. Obecně jde o uplatnění určitých pravidel pro sladnění řetězců aktivit mnoa spolupracujících subjektů tak, aby bylo dosaženo zamýšleného efektu.
Logistika se stala významným atributem úspěšného podniku v tržním hospodářství. Zvládnout logistiku od úrovně realizátora toků surovin a hotových výrobků a snimi spojených toků informací až po úroveň spoluptvůrce podnikové strategie, znamená získat konkurenční výhodu. Dnes již je jisté, že právě logistika bude v příštích letech jedním z klíčových faktorů strategického významu, které budou rozhodovat o přežití podniku v prostředí turbulence, globalizace a zostřující se konkurence. České podniky musí západním podnikům, které logistiku rozvíjejí již řadu let, “přeskočit přes záda”.
Logistika není módní fasáda skrývající staré stavební kameny. Je zcela novým know-how na systémových , celostních základech, jejcihž správná aplikace v pdnikové spraxi vede k efektům synergické povahy, t.j. k takovým efektům, které jsou přinejmenším řadově větší, ale spíše zcela odlišné od efektů, které bychom dosáhli postupným, izolovaným, dílčím řešením jendotlivých problémů. Těmito efekty jsou konkrétně: růst produktivity o 20 - 25 %, snížení zásob o 50 - 100 %, redukce vázanosti kapitálu až o 80 % a další, které uvádějí firmy na Západě. České podniky při vstupu České republiky do Evropské unie nebudou mít lehkou práci, uvědomíme-li si, že jejich tamním konkurentům trvalo vybudování logistických systémů 5 - 10 let a že v současné době tyto systémy procházejí reengineeringem, neboť jejich ž
ivotnost se zkrátila na zhruba 3 roky.V publikaci Logistický management naleznete: