Maříková, P. - Mařík, M.: Moderní metody hodnocení výkonnosti a oceňování podniku (EVA, MVA) Moderní metody hodnocení výkonnosti a oceňování podniku (EVA, MVA)

Maříková, P. - Mařík, M.

Nakladatelství:     Ekopress
ISBN:                 80-86119-36-X
Rok vydání:         2001
Počet stran:         70

 

Prosíme, opravte si:

Str.36 - tabulka s příkladem postupu při aktivaci marketingových nákladů investičního charakteru:

V knize je uvedeno (zkráceno):

Položka    2000       2001       2002       2003   
Roční náklady 45 48 60 54
Odpisy celkem 15 31 51 54
Náklady kumulovaně (pořizovací hodnota) 45 93 153 207
Odpisy kumulovaně (oprávky) 15 46 97 151
Aktivované náklady (pořizovací hodnota - oprávky)  30 47 56 56
Úprava NOPAT oproti původnímu HV +15 +1 +4 -2

Správná čísla:

Položka    2000       2001       2002       2003   
Roční náklady 45 48 60 54
Odpisy celkem 15 31 51 54
Náklady kumulovaně (pořizovací hodnota) 45 93 153 207
Odpisy kumulovaně (oprávky) 15 46 97 151
Aktivované náklady (pořizovací hodnota - oprávky)  30 47 56 56
Úprava NOPAT oproti původnímu HV +30 +17 +9 0

Jsou-li tedy v účetním hospodářském výsledku například v roce 2000 zahrnuty do ročních nákladů marketingové náklady ve výši 45, získáme "ekonomicky správnější" hospodářský výsledek tak, že původní náklad eliminujeme, tj. vrátíme k HV (+45) a místo něho do nákladů započítáme jen celkové odpisy marketingových výdajů pro daný rok (-15). Výsledkem je korekce HV ve výši +45 - 15 = +30.


Zpět na stránku Podpora publikací
Datum poslední aktualizace: 12. 3. 2002